Udvalgets opgaver
I udvalget tager vi os først og fremmest af regelundervisningen af vores begyndere, men herudover er det også udvalgets opgave at tage sig af formidling af golf- og handicapregler i hele klubben og være medlemmerne behjælpelig med spørgsmål inden for regler og handicap.

Handicapregler
I 2021 indførtes en meget stor ændring af hendicapreglerne. Det tidligere EGA-handicap blev erstattet af WHS-Handicap.

I 2024 er disse regler blevet opdateret  i Danmark indføres de dog i to faser – se HER

Derfor er en del af reglerne fra 2021 stadig gældende frem til 1. januar 2025 – Link til de officielle handicapregler findes øverst på siden.

Golfregler
Golfreglerne opdateres hvert 4. år. Du kan se de sidste ændringer, som gælder fra 2023 HER.

Vi anbefaler, at du bruger regelbogen Lommeguiden, som kan købes på kontoret til 25 kr eller app’en Golfreglerne 2023 fra R&A.  Den er gratis og  indeholder de officielle golfregler. Du kan gå ind og se, hvilke regler, der gælder forskellige steder på banen, og der er videoer af forskellige regelsituationer, og det er muligt at tage nogle tests.

Du kan også finde et link til golfreglerne øverst på denne side, og du kan finde flere golfregelvideoer HER

Vedr. lokalregel E5
Vi får mange spørgsmål vedr. denne lokalregel. Du kan se eksempler på anvendelsen af lokalregel E5 på Skanderborg Golfbane HER

Vejledninger til indtastning af scores i Golfbox