Sådan kommer du igennem begynderforløbet

Dit begynderforløb varetages af Klub37+ udvalget. Du kan finde kontaktinformationer nederst på denne side.

Forløbet starter hos vores trænere, som skal lære dig den rigtige svingteknik. Du vil også komme til at spille vores Pay & Play bane.

Undervejs vil det hold du er på få besøg af en af de personer fra Klub37+ udvalget, der tager sig af at arrangere Onsdagsturneringer. Vedkommende vil fortælle lidt om turneringerne –  hvordan du tilmelder dig på Golfbox, hvordan det foregår osv. Desuden vil de spille Pay & Play banen sammen med dig.

Når du har spillet 2 runder på par 3 banen, hvor du har lavet min. 10 points, er du klar til regelundervisning. Dette varetages af regel- og handicapudvalget (link).
Du skal sætte 2-2,5 timer af til dette. Efter regelundervisningen tager du Dansk Golf Unions regelprøve online.

Du er nu klar til at tilmelde dig Onsdagsturnering på vores store bane (link).

Når du er færdig med svingtræning, regelundervisning og har spillet 4 Onsdagsturneringer, er du færdig med dit begynderforløb og kan nu blive fuldgyldigt medlem af klubben og spille den store bane alene.

Vores golfmanager Stig Jensen står for koordineringen af dit begynderforløb og vil kontakte dig, når du er færdig med forløbet og fortælle om mulighederne for videre medlemskab.

Færdig med begynderforløb – hvad så bagefter?

Vi tilråder, at du fortsætter med at spille Onsdagsturneringer, efter at du er færdig med dit begynderforløb. Det er til disse turneringer, at du har mulighed for at lære andre mennesker at kende og finde eventuelle spillekammerater.

Når du synes, at du er klar til det, er der også mulighed for at melde sig til en af de andre klubber i klubben
Der er masser af aktive klubber i klubben, så uanset om du er dame, herre, senior, elite, junior eller I som ægtepar vil deltage i ægteskabsligaen, så har vi mange aktiviteter og fællesskaber der giver et helt unikt klubliv i Skanderborg Golf Klub. Turneringsudvalget arrangerer også forskellige turneringer, som du kan tilmelde dig.

Se mere om dette under ”Medlem” / “Klub i klubben”

Stig Ingemann Jensen

Club Manager